• Direct inschrijven
  • E-learning
  • Menu Menu
Forsa Advies
  • Opleidingen & Trainingen
      • Complete aanbod
        Wilt u bekijken welke trainingen er starten volgende maand? Of kijken welke trainingingen er starten bij u in de buurt?

        Gebruik de sorteer- en filtermogelijkheden van ons complete trainingsoverzicht.

        Overzicht trainingen
    • Alle Opleidingen
      • Projectmanagement
      • PRINCE2®
      • IPMA®
      • Projectvaardigheden
      • WISP®
      • Programma- en portfoliomanagement
      • MSP®
      • MoP®
    • pw1
      • Risicomanagement
      • M_o_R®
      • IT Service- en informatiemanagement
      • BiSL®
      • ITIL®
      • Lean werken
      • Lean
    • pw2
      • Verandermanagement
      • Verandermanagement
      • Organisatiecultuur en verandering
      • Agile werken
      • Scrum
      • AgilePM®
      • SAFe®
      • PRINCE2 Agile®
    •   pw3
  • Opleidingen & Trainingen
    • Projectmanagement
      • PRINCE2®
      • IPMA®
      • Projectvaardigheden
      • WISP®
    • Programma- en portfoliomanagement
      • MSP®
      • MoP®
    • Risicomanagement
      • M_o_R®
    • IT Service- en informatiemanagement
      • BiSL®
      • ITIL®
    • Lean werken
      • Lean
    • Verandermanagement
      • Verandermanagement
      • Organisatiecultuur en verandering
    • Agile werken
      • Agile Scrum
      • AgilePM®
      • SAFe®
      • PRINCE2 Agile®
  • Incompany
  • Consultancy
  • Service & Contact
  • Direct inschrijven
  • E-learning
  •   070-3970723
  • Zoek
  • Menu Menu
  • BiSL
  • ITIL
   IT Service- en informatiemanagement    ITIL

ITIL® | IT-servicemanagement

Wordt al decennia gebruikt als best practice voor het managen van IT-services.

Met internationaal erkende, waardevolle certificaten.

Verzorgd door trainers met ruim 15 jaar ervaring in het leslokaal en de praktijk.

Dit is een geaccrediteerde training

Geaccrediteerde ITIL Training

Direct naar opleiding:

ITIL Foundation ITIL 4 Foundation

ITIL is al jaren het referentiekader voor IT-servicemanagement

ITIL is een bruikbaar en internationaal erkend raamwerk en beschrijft best practices op het gebied van IT-servicemanagement die behulpzaam zijn bij het tot stand brengen, het managen en het verbeteren van diensten die je levert aan je klant(en).

Ook voor projectmanagers van projecten met een sterke IT-component – en dat zijn er steeds méér – is ITIL van nut. Ten eerste om in een vroeg stadium de eisen ten aanzien van de producten en diensten (of een systeem) helder te krijgen en af te stemmen. Ten tweede om de producten en diensten (of een systeem) op de juiste manier over te dragen aan de staande organisatie die zorg draagt voor het leveren en het ondersteunen bij het gebruik, en veelal het dagelijkse beheer en onderhoud verzorgt.

Een andere situatie waarin je ITIL goed kunt gebruiken is wanneer je een verbeterproject leidt waarin je opdracht is om bepaalde (service)managementprocessen te optimaliseren. Waardevol dus!

Information Technology Infrastructure Library


De afkorting ITIL staat voor ‘Information Technology Infrastructure Library’. Voor de liefhebbers is er uitgebreide hoeveelheid materiaal beschikbaar: ITIL bestaat uit een serie van vijf kernboeken met daarin de best practices met betrekking tot leveren van IT diensten. Deze kernboeken beschrijven de gehele levenscyclus van de IT-Services van ontwikkeling tot uitfasering.

Volg ITIL op het door jou gewenste niveau

AXELOS biedt ITIL certificeringen op verschillende niveaus van meer operationeel tot meer strategisch en van basiskennis tot gespecialiseerd op subsets van processen op het gebied van ITIL.

Als Forsa Advies leveren wij zelf uitsluitend de ITIL Foundation omdat voor onze missie ‘het verbeteren van het projectmanagement in Nederland’ afdoende is. We kunnen je wel in contact brengen met uitstekende partners die gespecialiseerd zijn in IT Servicemanagement en een uitgebreidere portfolio aanbieden.

Het ITIL Lifecycle model

Het ITIL Lifecycle model bestaat uit:

  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Service Strategy


ITIL 4 Foundation is beschikbaar

Vele professionals dragen bij aan het periodiek vernieuwen en verbeteren van de methodiek ITIL. Elke zoveel jaar komt er een nieuwe versie uit om te zorgen dat deze breed in gebruik zijnde methodiek blijft aansluiten op wat er in de wereld gebeurt.

In het eerste kwartaal van 2019 is de nieuwe versie ITIL Foundation beschikbaar gekomen in het Engels: ITIL 4. De 4 slaat niet op versie 4 maar op de vierde industriële revolutie. De vierde industriële revolutie refereert aan de opkomst van artificiële intelligentie, nanotechnologie, Internet of Things, quantum computing, enzovoorts. Bovendien worden er verbanden gelegd naar – hoe kan het ook anders – DevOps, Lean en Agile.

Wil je hier meer over weten over ITIL 4? Neem contact met ons op of lees onze blog over ITIL 4.

Geaccrediteerde ITIL trainingen

Onze geaccrediteerde ITIL Foundation training biedt je een gedegen theoretische basis in deze materie. Dit helpt je praktijksituaties beter te doorgronden en te analyseren. Deze training sluit goed aan op het AXELOS ITIL Foundation examen, dat we ook voor je kunnen verzorgen.

Training op locatie of maatwerk? Ontdek onze incompany mogelijkheden.

Uiteraard maken we ook graag een in-company ITIL servicemanagement training voor jouw collegae en jou op maat, bijvoorbeeld door meer eigen casuïstiek op te nemen of door oefeningen te koppelen aan persoonlijke vaardigheden zoals verwachtingen afstemmen, grenzen stellen, onderhandelen, enzovoorts. Voor de andere Practitioner en Intermediate trainingen werken wij samen met uitstekende en gespecialiseerde partners. Neem hiervoor contact met ons op.


Aanvraag invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hulp nodig bij je keuze?


Praat eens met onze opleidingsadviseur, we bespreken je persoonlijke situatie en kijken welke oplossing het gewenste resultaat geeft. Geheel vrijblijvend.
Tanja van den Akker MBA
“Het belangrijkste is weten wat je wilt bereiken, dan help ik je graag de weg naar dat doel te vinden.”
Tanja van den Akker
Logo Forsa Advies
Forsa Advies B.V
contact@forsa-advies.nl
070-3970723
Laan van Zuid Hoorn 31
2289 DC, Rijswijk (Z-H)
KvK 67839983
BTW NL857194380B01


Op de hoogte blijven?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Over ons

Onze visie
Onze mensen
Referenties
Nieuws
Evenementen

Praktische informatie

Inschrijfprocedure
Trainingslocaties
Algemene voorwaarden
Privacy Statement

Actueel

Projectmatig werken als een Pro
Top 10 Verandermanagement Modellen

Opleidingen & Trainingen

PRINCE2®
IPMA®
Projectvaardigheden
WISP®
MSP®
MoP®
M_o_R®
BiSL®
ITIL®
Lean
Verandermanagement
Organisatiecultuur en verandering
Scrum
AgilePM®
SAFe®
PRINCE2 Agile®

© Forsa Advies 2019 - Copyright Statements   Wijzig cookie instellingen
  • VOLG ONS:
Scroll naar bovenzijde