ITIL® 4 Foundation inclusief examen
inittab
Wat houdt de training ITIL 4 Foundation in?
Deze dynamische tweedaagse training biedt je een introductie in de nieuwe kijk op het hedendaagse IT-servicemanagement, in een bredere context van klantervaring, waardestromen en digitale transformatie. Het doel van ITIL 4 is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.
Op een interactieve wijze leer je de kern van ITIL 4 kennen: de werking van het service value systeem, de koppeling met het vier dimensies model en de belangrijkste practices. Tijdens de training vergaar je kennis over de verschillende begrippen en krijg je inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen. Een onderdeel van de training is het koppelen van ITIL aan nieuwe werkwijzen, zoals Lean, Agile en DevOps.
Verder bereidt de training je voor op het ITIL 4 Foundation examen. Met dit certificaat op zak kun je deelnemen aan verdere ITIL 4 trainingen binnen de ITIL 4 certificeringsroutes ITIL Managing Professional en ITIL Strategic Leader.
ITIL 4 (verwijzend naar de vierde industriële revolutie) richt zich, in navolging op de eerdere ITIL versies, meer op hoe de dingen bij elkaar passen en op elkaar aansluiten en minder op de processtappen. Digitale transformatie en technologie drijven organisaties naar een nieuwe manier van werken in een snel veranderende omgeving. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.
Waarom een ITIL 4 Foundation training volgen bij Forsa Advies?
- Je volgt jouw training bij een geaccrediteerde opleider. Dat betekent dat je kunt rekenen op up-to-date lesmateriaal, vakkundige trainers en een uitstekende service.
- Onze trainingen worden door deelnemers gewaardeerd met een rapportcijfer 8.9 op vergelijkingssites.
- Een uitstekende examenvoorbereiding en een hoog slagingspercentage. Onze e-learning is hier een belangrijke factor in.
- Onze trainers combineren jarenlange ervaring uit de praktijk met uitstekende trainersvaardigheden.
Wat zijn de vereisten om een ITIL 4 Foundation training volgen?
Deze training is bedoeld voor iedereen die basiskennis wil opdoen van ITIL 4 Foundation. Je bent werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie bijvoorbeeld als:
- manager, supervisor, coördinator
- procesmanager of procescoördinator
- relatiebeheerder tussen IT en klant, bijvoorbeeld service coördinator of service level manager
- adviseur of consultant
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist. Het is wel prettig als je enige ervaring hebt met het werken in een IT-organisatie of -afdeling. Voldoe je niet aan het profiel en heb je wel interesse in deze training? Neem dan contact met ons op. Wij adviseren je graag.
Leerdoelen ITIL 4 Foundation training
In deze training worden je de basisbegrippen van ITIL 4 duidelijk. Hierdoor krijg je een beter beeld wat ITIL 4 is en op welke wijze ITIL 4 een rol kan spelen binnen jouw eigen organisatie.
Na het volgen van deze training:
- kun je uitleggen wat modern IT-servicemanagement inhoudt voor een IT-organisatie.
- weet je wat de belangrijkste onderwerpen van ITIL 4 zijn.
- begrijp je hoe elk onderwerp kan bijdragen aan het beheersbaar maken van de IT-omgeving.
- ken je de kernbegrippen van ITIL 4, begrijp je de betekenis ervan en weet je wat voor rol deze spelen in het dagelijks beheer van IT-services.
Bovendien bereidt de training je voor op het succesvol afleggen van het ITIL 4 Foundation examen.
Onderwerpen
In de training behandelen we de volgende onderwerpen:
- de structuur en voordelen van ITIL 4
- de belangrijkste servicemanagement concepten van ITIL 4
- de vier dimensies van servicemanagement
- het doel en de componenten van het ITIL-service value system
- de richtinggevende principes (adopteren en aanpassen)
- de activiteiten binnen de servicewaardeketen en de onderlinge relaties
- kennis en begrip van de belangrijkste practices
- examentraining
Studiebelasting en lesmethode
De studiebelasting bestaat uit voorbereiding per les en studie voor het examen na afloop van de training. De studiebelasting is totaal ongeveer 16-20 uur buiten de lesuren. De trainer neemt op interactieve wijze de theorie met je door. Je gaat actief aan de slag met praktische oefeningen om je de stof eigen te maken. De trainer bespreekt de onderwerpen plenair en borgt dat duidelijk wordt wat ITIL 4 voor een organisatie kan betekenen en hoe het kan worden toegepast.
Trainingsmateriaal
Je ontvangt Nederlandstalige materialen zoals de presentatie, een Nederlandse samenvatting, oefeningen en antwoordindicaties, een verklarende woordenlijst en een overzicht van de exameneisen. Daarnaast krijg je toegang de Nederlandstalige e-learning met extra oefenexamenvragen. Tenslotte krijg je het Engelstalige, digitale ITIL4 handboek. In het open rooster verzorgen wij deze training en het examen volledig in het Nederlands.
Vervolgtrainingen
In de training ITIL 4 Foundation krijg je die basiskennis die nodig is voor het optimaal volgen van ITIL 4 trainingen binnen de ITIL 4 certificeringsroutes ITIL Managing Professional en ITIL Strategic Leader. Voor het succesvol afleggen van het ITIL 4 Foundation examen ontvang je 2 credits in het ITIL 4 kwalificatieschema.
Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies.
Wat wordt er in deze ITIL 4 Foundation training behandeld?
Dag 1
- Welkom, uitleg programma, voorstelrondje met leerdoelen
- Inleiding tot ITIL 4
- Structuur Foundation training en kwalificaties
- De structuur en voordelen van ITIL (service value system, service value chain, four dimension model)
- De kernconcepten van servicemanagement
Dag 2
- Guiding Principles in relatie tot het adopteren en aanpassen van servicemanagement
- De belangrijkste ITIL Practices
- Overview en recap
- Oefenen met examenvragen
Op zelf gekozen locatie en moment binnen een jaar
Het online, Proctor ITIL Foundation examen
Het ITIL 4 Foundation examen
Na afloop ben je grotendeels voorbereid op het officiële AXELOS ITIL Foundation examen. Het examen duurt 60 minuten en bestaat uit 40 multiple choice vragen. Hiervan moet je 65% correct beantwoorden om te slagen. Dit is een gesloten boek examen. De exameneisen zijn ontwikkeld door en worden verstrekt met toestemming van AXELOS.
Je legt het officiële examen als online, proctor examen af. Je hebt een jaar de tijd om het examen op een tijdstip en locatie van jouw keuze af te leggen. Lees meer over hoe het werkt en wat je er voor nodig hebt op onze proctor pagina.
Bewijs van deelname en officieel certificaat
Wanneer je slaagt voor het examen ontvang je het officiële, digitale ITIL 4 Foundation AXELOS certificaat. Daarnaast krijg je een digitaal bewijs van deelname wanneer je 75% of meer van de training actief hebt bijgewoond.
Wat kost deze ITIL 4 Foundation training
Deze training bestaat uit twee lesdagendagen en een online examen. De tijd tussen de bijeenkomsten kun je gebruiken om het geleerde te laten bezinken en toe te passen in de praktijk.
De trainingsprijs is € 1.250. Dit is inclusief het officiële ITIL 4 Foundation examen en handboek, samen ter waarde van € 387. Verder is het lesmateriaal en de e-learning inbegrepen.
Voor open rooster trainingen in een fysiek leslokaal, ontvangen we je op een goede leslocatie met voldoende, betaalbare parkeergelegenheid en met vergaderarrangement. Dit vergaderarrangement bestaat uit een lunch, koffie, thee, water en frisdrank.
Voor live, online trainingen verwelkomen we je in onze virtual classroom.
Alle prijzen zijn exclusief btw.
Deze ITIL 4 Foundation training op locatie organiseren
Deze training en het bijbehorende examen kunnen wij incompany verzorgen. We stellen de dagen, tijden en locatie in overleg met jou vast. Ook is maatwerk mogelijk in de vorm van een casus op maat en/of het toevoegen van modules in vaardigheden en technieken. Vanaf vier deelnemers is het financieel aantrekkelijk om incompany te overwegen. Neem contact met ons op voor een offerte.
Aanvraag invullen
Overzicht van ITIL 4 Foundation startdata
Lesdata
Locatie
26 mei. tot 2 jun.
Toon rooster
Toon rooster
26-05-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
02-06-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
02-06-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
Forsa Advies - Rijswijk
Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
21 aug. tot 28 aug.
Toon rooster
Toon rooster
21-08-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
28-08-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
28-08-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
Forsa Advies - Rijswijk
Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
14 sep. tot 21 sep.
Toon rooster
Toon rooster
14-09-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
21-09-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
21-09-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
Forsa Advies - Rijswijk
Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
8 nov. tot 15 nov.
Toon rooster
Toon rooster
08-11-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
15-11-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
15-11-2023 09:00 - 17:00 uur training klassikaal
Forsa Advies - Rijswijk
Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
Hulp nodig bij je keuze?
Praat eens met onze opleidingsadviseur, we bespreken je persoonlijke situatie en kijken welke oplossing het gewenste resultaat geeft. Geheel vrijblijvend.
Tanja van den Akker MBA
“Het belangrijkste is weten wat je wilt bereiken, dan help ik je graag de weg naar dat doel te vinden.”
“Het belangrijkste is weten wat je wilt bereiken, dan help ik je graag de weg naar dat doel te vinden.”